Välkommen till min nya blogg!



"With Love From My Kitchen"



Jag heter Brigitte och tänker skriva om hur bara vissa små förändringar i "vad jag äter"  gjorde att jag gick ner 8 kilo från den 1 januari 2009 till den 15 mars 2009.

Jag bestämde mig steg 1 att sluta helt  och hållet med socker.Jag köpte inte heller något fruktsocker eller något annat konstgjort socker.Däremot så åt jag tre frukter varje dag som var lite söta som tex äpple,päron och apelsin.Jag läste noga vad jag stoppade i mig så att det inte innehöll något dolt socker.Jag åt inga kakor,tårtor eller godis förutom vid ett tillfälle då jag tog en liten bit tårta vid en födelsdagsfest men den smakade konstigt.

Steg 2 så bestämde jag mig för att äta mindre kolhydrater eller snarare räkna ut hur mycket kolhydrater det är i vad man stoppar i sig. Jag hittade en bra balans så att jag inte åt för mycket kolhydrater och fett. Dessutom aktade jag mig för att använda produkter med för mycket salt som binder vatten i kroppen.

Steg 3.Varje morgon så twistade jag i tio minuter (ingen musik på) för att få igång cirkulationen i kroppen.Man rör både armar och ben.

www.bridget.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0